WTF Alice
Как смятате, защо на снимката от Кралската премиера горе Джони Деп и Хелена Бонъм Картър изглеждат като сдъвкани и изплюти? Защото тригодишното бъхтене около „Алиса в страната на чудесата“ е завършило, но лошият вкус в устата ще остане за повече. Ако се вярва на Тим Бъртън, докато е работил по този проект, не е гледал нито един филм и вероятно това обяснява донякъде крайния резултат. Понеже Disney и без това са виновни по презумпция.
Наистина, докато през последните десетина дни четях за „Алиса“ тук и там, ми стана ясно, че уважението ми към Тим Бъртън (което между другото е огромно) няма да стигне за толкова, че да компенсира разочарованието от последното му творение. Съжалявам, но този britishness за деца, поп феминизма и алюзиите за Жана д’Арк ми бяха много дразнещи, да не говорим, че Лудият Шапкар е копие на Мадона. Най-интересен ми беше двореца на Червената кралица, в останалото време се утешавах с физиономиите на Мат Лукас и гласа на Алън Рикман.
Това по-долу е първата екранна версия на „Алиса“, заснета през 1903 година. Страшно ме възхищава находчивостта на авторите, които само няколко години след изобретяването на кинематографа са се преборили с технически проблеми, решими днес с всяка програма за монтаж. По този повод днес си мислех, че навлизането първо на звука, после на цвета в киното, а сега и добавянето на трето измерение, представлява процес на еволюция, който постепенно превръща изображението в еквивалент на действителността. Колкото и смешно да ни се вижда сега, до преди по-малко от век се е водел ожесточен спор дали киното е изкуство. Впоследствие този въпрос отпаднал именно защото киното все още било технически несъвършено, но напоследък ми се вижда все по-актуален.
аз дори не мога да направя усилието да изгледам това тимбъртънско творение… въпреки цялото ми уважение
ивай
11 мар. 10 at 10:30
Мисля да се жертвам заради Бъртън и Деп. И без това волю-неволю изгледах къде-къде по-титанични недомислици. Но мерси за предупреждението. Няма да падам от високо. 🙂
Nostromo
12 мар. 10 at 17:08
Детска приказка, която не е става за деца и Бъртънов филм, който не става за феновете му. Средна работа или среден пръст, не знам.
cinemascrotum
21 мар. 10 at 14:30
Наистина не е ясно за каква аудитория е това творение на Тим Бъртън, но още по-странни ми се виждат рекордните му приходи. Днес получих pr спам от Forum Film, че „Алиса“ вече води по боксофис всички заглавия на Дисни в България, дори и „Карибски пирати“…
admin
23 мар. 10 at 18:46